Omtag™

Vi lever i en tid där utmaningarna som arbetsgivare är många. Välmående och engagemang dalar i takt med en försämrad nyttjandegrad av våra kontorsmiljöer. Och samtidigt vill många företag minska sina lokalkostnader. För att bistå med den här omvandlingen har vi skapat Omtag™, ett antal paket för såväl akuta behov som långsiktiga lösningar. Vi hjälper dig att få ut mer av dina lokaler, skapa engagemang och drivkraft samt kapa kostnaderna – snabbt, smart och strategiskt. Till ett konkurrenskraftigt pris.

Med Omtag™ kan vi göra mer av mindre – snabbt, smart & strategiskt

Vi ser hur samhället just nu behöver anpassa sig till en ny verklighet. Man behöver ställa om hur man umgås och arbetar tillsammans. Ekonomiskt har många företag fått det tufft. Vi ser att behovet av anpassningar är akut, förändringen behöver ske snabbt, arbetet måste vara effektivt, samtidigt lönsamt men också ta hänsyn till företagens mål och visioner.

Med Omtag™ hjälper vi  företag att kapa kostnaderna snabbt, smart & strategiskt till ett konkurrenskraftigt pris. Vårt erbjudande  är paketerat i tre steg av anpassning & utveckling och matchar olika ambitionsnivåer.

Vi har en beprövad metod som ger strategiska lösningar och stärker varumärken. Med en digitaliserad analys och effektiva förslag på åtgärder hjälper vi företag i olika branscher att stärka engagemang samt uppnå effektivare och mer innovativa arbetssätt. Vi upprättar även handlingsplaner för effektiv och ekonomisk implementering av förändringarna.

Resultatet kan också användas vid kontraktsförhandling, som underlag om man måste söka ny lokal eller behöver göra en hyresgästanpassning. Det kan användas vid planering och budgetering, som underlag för inredning och design men kan också vara ett bra stöd för HR.

Pris: från 60.000 kr

Omtag™ för Arbetsplatser

1: Mer för mindre, snabbt!

Hur gör vi mer av mindre? Vi levererar ett antal scenarier som genom enklare grepp lyfter er fysiska miljö för att bygga kultur, främjar engagemang och samverkan. Helt baserat på era behov, utmaningar och mål. Våra förslag baserar vi på en verksamhetsanalys, samt på er lokals fysiska möjligheter och begränsningar.

Pris: från 60.000 kr

Snabba användningsområden

Interna strategiska beslut
Underlag för lokalanpassningar
Kalkylering & investeringsbeslut
Dialog och förhandling med hyresvärd och fastighetsägare

Snabb process

1. Behovs- och målanalys genom intervju eller enklare workshop
2. Kartläggning av användning av era lokaler
3. Kartläggning av lokalens fysiska förutsättningar och identifiering av dess möjligheter och begränsningar
4. Analys och konkreta förslag på hur ni kan minska era ytor, både snabba lösningar och scenarier som kräver större förändringar och längre tid

Snabba leveranser

• Sammanställning analys
• 2–4 scenarios med areor och nyckeltal

Snabba tilläggstjänster

Lokalförmedling
Fördjupad nyttjandeanalys
• 3D-scanning av lokalerna
Kalkylering & upphandling
Inredningsförslag
Projektering & projekteringsledning
Uppmätning och upprättande av digitalt ritningsunderlag


 

2: Gör en smart förändring!

Hur nyttjar ni bäst era lokaler? Vi kartlägger ert arbetssätt, varumärke och kultur för att utreda hur ni på bästa sätt kan anpassa kontoret för att stödja era processer till 100% och skräddarsyr förslag till just er verksamhet. Vi genomför en digital nyttjandemätning och tar fram scenarios för hur era lokaler kan göras mer inspirerande och nyttjas bättre.

Pris: från 70.000 kr

Smarta användningsområden

Interna strategiska beslut
Upprättande av lokalprogram
Utvärdering av lokaler
Dialog och förhandling med hyresvärd/fastighetsägare
Underlag för lokalanpassningar
Underlag för förändring av arbetssätt
Ytbehovsprognoser

Smart process

1. Vi kartlägger era arbetssätt, processer, arbetskultur samt arbetsmiljö med hjälp av en smart digital enkät samt genomför intervjuer av nyckelpersoner.
2. Kartläggning av användningen av era lokaler med hjälp av analysen ”Space Utilization Analytics” som mäter både strömmade och lagrad data.
3. Analys av nuvarande arbetssätt, värdeskapande aktiviteter, problemområden och utvecklingsmöjligheter.
4. Förslag på interiöra anpassningar och nya funktioner i arbetsmiljön som stöttar och underlättar era mest värdeskapande aktiviteter och ert befintliga eller önskvärda arbetssätt.

Smarta leveranser

Arbetsplats- och arbetssättsanalys
Förslag på effektiva anpassningar av lokalen eller funktioner
Förslag på förändringar i arbetssätt för att ytterligare stärka verksamhetens processer eller främja ert varumärke.

Smarta tilläggstjänster

Inspirationsföreläsare
Smart Office
Processtöd & förändringsledning
IT-strategi
Digitaliseringsstrategi

 

 

 

 


 

3: Strategier för långsiktig lönsamhet!

Vi hjälper er att formulera en tydlig vision med ett koncept som visualiserar er framtida arbetsplats och ert arbetssätt. Vi leder workshop där vi arbetar med vad ert varumärke, era värderingar och långsiktiga strategier innebär för er arbetsplats och kultur. Med ett förslag på koncept konkretiserar vi de tidigare analyserna och adderar en strategisk dimension till det framtida scenariot, där målbilden även förstärker ert varumärke, återspeglar er identitet och främjar förflyttningen mot era långsiktiga mål. Detta levereras även med en implementeringsplan för att effektivt och ekonomiskt ta er till en önskad framtid.

Pris: från 80.000 kr

Strategiska användningsområden

Interna beslut och förankring
Varumärkesarbete
Verksamhetsutveckling
Employer branding
Lokalsökning
Planering och projektbudgetering
Underlag för inredningsförslag
Underlag för designmanual
Stöd för HR och ledning i förändringsprocesser

Strategisk process

1. Genomförande av workshop med ledningsgrupp och nyckelpersoner med kreativa övningar med syftet att visualisera er framtida arbetsplats utifrån valt scenario, arbetssätt och varumärke.
2. Vi analyserar och sammanfattar workshopen samt tar fram konceptförslag för den framtida arbetsplatsen, såväl för inredning som för arbetssätt.
3. Vi tar fram förslag på implementeringsplan och kontorsstrategi för att ta er från nuläge till önskad framtid.

Strategiska leveranser

Sammanfattning och analys av visionsworkshop
Konceptidé för den interiöra upplevelsen på er framtida arbetsplats
Handlingsplan för effektiv och ekonomisk implementering av förändringar

Strategiska tilläggstjänster

Projektledare
Varumärkesstrateg
Marknads- och kommunikationsrådgivare
Visualiserare
IWMS-lösningar

 

 

 

Kontakta mig så berättar jag mer!

Hanna Pettersson

Arkitekt SAR/MSA, affärsutvecklingschef Göteborg

+46 708 14 31 94

hanna.pettersson@semren-mansson.se

Relaterade projekt

Dela

Vill du bli kontaktad?

Är du intresserad av att lära dig mer om oss och vårt arbete. Kanske vill du starta ett samarbete? Låt oss kontakta dig! Du kan få meddelande från oss med sånt vi tycker är intressant!

FacebookLinkedInInstagram